Konica Minolta-informasjon

Tiltak for å kontrollere innvirkningen av koronaviruset på tilgjengeligheten av produkter og tjenester

Langenhagen, Tyskland, 16. mars 2020

Kjære kunde

Vi vil gjerne informere deg om hvordan koronaviruset påvirker produksjonen og leveransene våre. 

OPPDATERING: Begrenset tonerforsyning i Europa
Langenhagen i Tyskland, 6. april 2020
 OPPDATERING (6. april 2020):

 
Erklæringen nedenfor er fremdeles gyldig. I tillegg ønsker vi å komme med en ny oppdatering om de gjeldende problemene i den europeiske tonerforsyningen vår:
På grunn av en midlertidig stenging av et tonerproduksjonsanlegg som tilhører Konica Minolta i Frankrike, kan vi ikke lenger garantere for forsyningen av tonere som kreves for å bruke Konica Minoltas utskriftssystemer, i løpet av de neste ukene. Selv om vi forventer at produksjonen gjenopptas 9. april 2020, kan det ta litt lengre tid før produksjonen er tilbake til normal drift og før den europeiske leveransen er tilbake på det normale nivået. Så langt har vi kompensert for forsyningsmangler som følge av stengingen av anlegget i Frankrike gjennom en rekke tiltak, men vi må dessverre innse at disse tiltakene ikke kommer til å være tilstrekkelige, og at vi har nådd grensen for alternative løsninger.
Kontakt den lokale Konica Minolta-kontoadministratoren din hvis du har spørsmål om din spesifikke situasjon.
Vi holder deg oppdatert om den gjeldende statusen på dette nettstedet.

Driften av produksjonsanleggene og varehusene våre i Kina gjenopptas gradvis til et stabilt produksjonsnivå med mål om å holde følge med etterslepet som ble skapt på grunn av stengingen av disse fabrikkene og koronavirusrelaterte virkninger (f.eks. forsinkelser fra leverandører). Andre Konica Minolta Group-operasjoner utenfor Kina gjør at vi og de europeiske varehusene våre kan oppfylle visse krav fra kundene våre i den overskuelige fremtiden. Imidlertid kan vi ikke utelukke at vi vil oppleve forsinkelser og mangler (avhengig av produktet og/eller tjenesten) selv om vi arbeider med høyt tempo for å holde innvirkningen på driften av virksomheten vår så liten som mulig. Driftsaktiviteter og angitte datoer kan variere, og avbrudd kan oppstå i de kommende ukene på grunn av kapasitetsmangler i forsyning og logistikk og kommende begrensninger på frakt og arbeidskraft som er påvirket av den dynamiske utviklingen av koronaviruset.

På grunn av dette går vi gjennom retningslinjene våre for levering og fordeling og prøver å bruke så mye som mulig i lagerbeholdningen på tvers av den globale Konica Minolta-organisasjonen. For å få en bedre forståelse av din spesifikke bestillingssituasjon kan du kontakte din lokale Konica Minolta-kontoadministrator. Han/hun kan svare på spørsmålene dine. 

.


Tilgjengeligheten av tjenestene våre er svært avhengig av Konica Minoltas egne servicearbeidsstyrke. Vi har for øyeblikket over 2500 ingeniører som jobber i 35 land i Europa. Disse ingeniørene sørger for vedlikeholdet av produkter og utførelsen av tjenester. Siden arbeidsstyrken vår reiser fra kunde til kunde, er servicemodellen vår for øyeblikket en potensiell risiko for kundene våre samt ansatte. Vi vil derfor endre servicemodellen vår ved å bruke fjerntjenester så mye som mulig Siden de fleste av Konica Minolta-produktene er utformet for IOT-enheter, -plattformer eller -applikasjoner som tillater fjerntilkobling, kobler vi enheten din til Konica Minoltas backend-systemer. Slik kan Konica Minolta-produktene dine motta fjerntjenester. Alle hendelser skal løses gjennom fjerntjenester uten tilstedeværelse på stedet. Bare hvis vi må sørge for at forbindelsen fungerer eller erstatte maskinvare, vil en serviceansatt besøke deg.
 

Vi anbefaler at alle ansatte (og vi sender oppdateringer til dem daglig) følger nøye på velferden og det sosiale miljøet deres og tar forholdsregler for å minimere risikoen for smitte. Dette kan være mer drastiske hygienetiltak, å avbryte deltagelsen i større arrangement, å flytte møter til virtuelle møter, og å oppfordre til hjemmekontor om det er mulig. Reise til eller fra regioner med risiko er forbudt. Hvis en ansatt er smittet, jobber vi i henhold til smittevernloven og har iverksatt tiltak for å minimere risikoen for å smitte andre så mye som mulig (karantene). I dette tilfellet – like mye som andre sykdommer eller i ferien – kan vi bruke andre serviceansatte for å redusere innvirkningen på virksomheten vår.
 

Vi har opprettet en arbeidsgruppe for koronaviruset som overvåker situasjonen og den gjeldende utviklingen i Kina, Europa og andre steder nøye, og som også planlegger tiltak for å sikre tilgjengeligheten av systemer og tjenester i fremtiden. I tillegg har Konica Minolta opprettet en global kontinuitetsplan for virksomheten som involverer gjennomgang av fabrikker, evaluering av alternative leverandører osv. for å sørge for at det ikke oppstår avbrudd i forsyningskjeden.
 
Hvis noen av disse omstendighetene endres, vil vi informere deg på kort varsel. Hvis du har spesifikke spørsmål om situasjonen din, kan du kontakte din lokale Konica Minolta-kontoadministrator.
 

                           

Last ned Konica Minolta FAQ, PDF

Send en melding

Ja, jeg ønsker å motta informasjon:

om nåværende produkter og tjenester fra Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH og fra andre samarbeidspartnere innen gruppen, som er skreddersydd mine personlige interesser. Dine data blir behandlet i henhold til våre retningslinjer for personvern.

Tekstfelt med * må fylles ut!

Note - your current cookie settings will exclude you from receiving promotional updates via email! To allow those updates, update your cookie settings