Gjør deg bemerket!

Spotlakk-teknologi

Skap sanseopplevelser med spotlakk: Forvandle utskriften med digital lakkteknologi.


Med 'haptisk teknologi' kan du simulere berøring i et digitalt miljø, og dagens mest vellykkede kommersielle trykkerier forbedrer allerede tjenestene sine ved hjelp av teknologien for å tilby en mer tiltalende og kreativ opplevelse. Med MGIs banebrytende nye tilnærming til haptikk, 'digital lakkteknologi', er denne mer taktile tilnærmingen til potensielle kunder forretningsmessig fornuftig.

Utallige utskriftsleverandører i dag – både offset og digitale – tilbyr «kun utskrift» som en standard tjeneste. Men de visjonære aktørene i markedet ønsker å diversifisere og forbedre produktene sine ved å opprette en ny, mer tiltalende utskriftsprosess. Det har alltid vært mulig å skape spesielle effekter, som for eksempel spottglanset, tredimensjonal utskrift og et metallisk, glansfullt utseende.

Med konvensjonelle produksjonsmetoder var dette imidlertid ofte ineffektivt og tidkrevende – noe som utelukket det som en tjeneste, spesielt for jobber i små opplag med stramme korte tidsfrister. Med ny digital lakkteknologi fra det anerkjente franske selskapet, og vår strategisk partner, MGI, revolusjonerer nå Konica Minolta bransjen for leverandører som ønsker å tilby både direkte kunder og sluttbrukere noe helt spesielt (og maksimere fortjenesten mens de gjør det).

 

Den nye teknologien 

 

Den nye teknologien gjør at du kan spottlakkere utskrifter, fremheve definerte områder og legge til 3D-effekter for kundene dine – noe som skaper en helt annen, taktil opplevelse og levende utskriftsprodukter som garantert vil få navnet og omdømmet til bedriften til din å skille seg ut blant vanlige utskriftsleverandører. MGI digital teknologi gjør utskrevne jobber om til spektakulære og uimotståelige produkter som vil vekke og holde på oppmerksomheten til både dine kunder og deres kunder igjen.


Digital lakkteknologi er perfekt egnet til en rekke forskjellige bruksområder – fra bøker til eksklusive visittkort, eksklusive invitasjoner, emballasje, salgsstedsmateriell og mer. Det tilbyr et uovertruffen sett med funksjoner, inkludert en helsideskanner, høy produktivitet med utskrift med en passering, brukervennlighet og mer, noe som gjør hele den kommersielle opplevelsen mer fornøyelig for dine nærmeste kunder. (Og en de vil være villige til å betale godt for.)

 

 

eksempel på utskrift av slange med forskjønnelse

 

Utskriftsmarkedet utvikler seg i høy hastighet. Det er ikke lenger så mye å tjene på «meg også»-produkter. Det er derfor de visjonære aktørene i markedet for øyeblikket investerer i digital lakkteknologi, en ny utskriftsteknikk som slipper løs nye nivåer av kreativitet, differensierer produkter og gjør det mulig for kunder å tilby et mer attraktivt og minneverdig produkt – som gjør utskriftsprosessen lønnsom for alle involverte.


MGI JETVARNISH 3D- teknologien hjelper deg med å tiltrekke nye potensielle kunder og realisere lønnsomme markedsmuligheter ved å tilby kunder ultranøyaktig spottlakkering, som lar deg håndtere originale digital- eller offsettrykk i store eller små opplag, og til og med variere tykkelsen på lakken for attraktive utskrifter med reell dybde for å øke kommunikasjonseffekten. Denne nye og spennende teknologien er interessant for alle utskriftsleverandører som bruker toner- offset- eller utskriftssystemer, og lar brukeren tilføye en dose kreativitet til et bredt utvalg av bruksområder. 


Nøyaktig hva er utskriftsforskjønnelse-metoder – og hvordan vil de være til nytte for min bedrift?

 

Utskrift kan være bare blekk på papir, et produkt eller en etikett, men forskjønnelse forvandler det til en sanseopplevelse, som gir deg et fortrinn overfor konkurrenter. Når kunder «føler» hevet skrift på emballasjen, er det mye større sjanse for at de vil ta på den, og enda større sjanse for at de vil kjøpe produktet Forskjønnelser kan tilføyes inline på visse digitale produksjonspresser, og offline ved hjelp av dedikerte løsninger for utskriftsforbedring.


Utskriftsforskjønnelse – en finish du, dine kunder og deres kunder vil  like

Utskriftsleverandører og markedsførere vil i økende grad ønske å legge til disse spektakulære effektene for å differensiere produktene sine fra andre varemerker og gi 'berørbar' verdi til trykt materiell. Kommodifiseringsprosesser påvirker også mange produkter, og forskjønnelse hjelper et hvilket som helst produkt med å skille seg ut og differensiere seg, men det bekjemper også priserosjon. Før i tiden fntes forskjønnelser bare på premiumprodukter, men i dag dukker effektene opp i personlige- og hårpleieprodukter, mat og godterier, kosmetikkprodukter og i en rekke andre bransjer. 

«Hvis jeg tar på det, bare må jeg ha det»

«Hvis jeg tar på det, bare må jeg ha det»

Følbar sansefornemmelse

Å ta på et produkt har vist seg å øke holdninger og kjøpsintensjoner i forhold til produktet og til å øke selvsikkerheten ved vurdering av disse produktene, sier Joann Peck og Jennifer Wiggins.


"Følbare elementer av emballasje bidrar til det totale varemerkeimaget"

Dette tatt i betraktning blir det introdusert nye utskriftsteknologier som gir taktile effekter, som oppmuntrer kunder til å berøre.
Noen forskning antyder at taktile elementer på produktets emballasje til og med kan bidra til et produkts totale varemerkeimage. Ifølge ny forskning er det tydelig at jo lenger enkeltpersoner fokuser på et element, desto mer sannsynlig er det at de velger det elementet og gir de en høyere vurdering. Hvis produkter tiltrekker seg visuell oppmerksomhet, er det mer sannsynlig at forbrukere vil ta på dem. Og hvis de tar på dem, er det enda større sjanse for at de kjøper dem.


«Særegen emballasje brukes til å tiltrekke kundens oppmerksomhet»

Gitt dagens utvalg av produkter i butikker, må varemerkeeiere sørge for at deres produkter skiller seg fra konkurrerende varer. Derfor må emballasje først tiltrekke kundens oppmerksomhet. Ifølge Joann Peck og Jennifer Wiggins kan en produktpakke som er interessant å ta på, øke salget av produktet, selv om muligheten til å berøre produktet ikke gir noen annen informasjon om produktets egenskaper. 

(Kilde: Joann Peck & Jennifer Wiggins; It Just Feels Good: Customers' Affective Response to Touch and Its Influence on Persuation; Aradhna Krishna, Luca Cian, Nilüfer Z. Aydınoglu ; «Sensory Aspects of package design»; 2017)


Når en kunde fysisk opplever og berører effekter som opphøyd spot UV-lakk, virker det som om de umiddelbart er overbevist om produktet. Og det er gode nyheter for alle.


Følbar sansefornemmelse øker impulskjøp

En annen undersøkelse, «The Effect of Mere Touch on Perceived Ownership», utført av Peck og Suzanne B. Shu i 2013, viste at det å se og ta på et produkt økte psykologisk eierskap og verdsetting med henholdsvis 22 % og 24 %, sammenlignet med når kunder bare fikk se produktet. En undersøkelse fra 2017, «Sensory Aspect of Package Design», av Aradhna Krishna, Luca Cian og Nilüfer Z. Aydinoglu, avdekket imidlertid at emballasje med foliering økte tiltrekkingsgraden med opptil 2,5 ganger.


Forskjønnelse – Innsikt og markedsrapporter


Knock-on-fordelene ved metoder for utskriftsforskjønnelse for deg som utskriftsleverandør

De nye forskjønnelsesmetodene og digitale lakkteknologier, som spottlakkering av digitale utskrifter, fremheving av definerte områder og tilføyelse av 3-D-effekter, lar også PSP-er ta kreativiteten til nye nivåer – og deretter ta godt betalt for å gjøre det. Legg til 3-dimensjonal lakk og folie til trykt materiell, så gjør du en vanlig utskrift om til et premiumprodukt. 


Forskjønnelse – villighet til å betale mer


Utskriftskunder setter pris på den nyskapende tilnærmingen til dette, og er dessuten villige til å betale ekstra for det. I undersøkelsen «Beyond CMYK: The Use of Special Effects in Digital Printing, Keypoint Intelligence», fikk  utskriftsleverandører følgende spørsmål: "Sammenlignet med digital CMYK, kun utskrift, hvor stor premium eller prosentvis økning kan du ta betalt for utskriftsforskjønnelse?" Europeiske utskriftskjøpere antydet at de var villige til å betale en pris på opptil 89 % over CMYK alene for digitale utskriftsforskjønnelser. Utskriftskjøpere sa at de ville godta de høyeste prisene for de strukturerte (opptil 89 %), folierte (82 %), og metalliske effekter (51 %) som kan lages ved hjelp av teknologien. Spesialitetsfarger (28 %), folier (28 %) og strukturerte finisher (27 %) viste det høyeste antallet respondenter som uttalte at de tok betalt 50 % eller mer. 



Forskjønnelse – Ta betalt for utskriftsforbedring


Fra å skaffe oppmerksomhet ved utsalgsstedet til høyere priser til selskapene som står bak markedsføring av produktene, er forskjønnelse derfor noe som gagner alle i utskriftsbransjen. 


MGI har gjort utskriftsforskjønnelse rimeligere for alle siden det kom på markedet, og ikke bare kostbare jobber. MGI JETvarnish 3D-serien tilbyr dynamisk berikelse av digital- og offsettrykk, utskriftsproduksjon via unike blekkstråleskriver-anvendelser av dimensjonal lakk og folieringsteksturer. Utskrift ble brukt i forbindelse med tiltalende og iøynefallende bruksområder som interiørdesign, produktkataloger og brosjyrer i turisme- og reiselivssektoren, menykort og daglige tilbud innen gastronomi, luksusbokser innen forbruksvarer, utsendelser og annonser i markedsføringskampanjer og mange andre sektorer. 


Så hvis du vil være banebrytende i utskriftsbransjen, trenger du digital lakkteknologi. Du lurer kanskje på hvor veien går videre? Hvilke av våre sanser vil teknologien erobre neste gang? Vil nye utskriftsmetoder på en eller annen måte klare å gjenskape lyden av bølger som skvulper mot stranden i en turistbrosjyre, eller kanskje lukten av et deilig måltid på en meny? Det høres umulig ut, men det ble det sagt om taktil utskrift også.


Tror du at du kanskje vil ønske å snakke med en av våre eksperter om hvordan MGIs digitale lakkteknologi kan gjøre  din bedrift mer lønnsom? 

MGI tilbyr et bredt utvalg av lakkalternativer som vil gi deg alle fordelene med forskjønnelse over natten og øke profittmarginene med et pennestrøk. Hvis du ønsker å finne ut mer om å investere i fremtidens utskrift med våre revolusjonerende forskjønnelsesmetoder – og kanskje teste ut noe av maskinvaren vår mens du er i gang – klikker du bare på Kontakt oss, så tar vi kontakt med deg direkte!

Utskriftsforskjønnnelse

Utskriftsforskjønnnelse

Bland kreativitet med funksjonalitet og lønnsomhet

Med MGI JETVARNISH 3D- LAKKTEKNOLOGIkan du tilby kundene en misunnelsesverdig og økonomisk ny metode for offline spot UV-lakkering , som gjør at du kan spottlakkere dine digitale utskrifter, markere uthevede områder og tilføye spektakulære 3D-pregede effekter, som skaper et førsteklasses bilde. Det hele gir en mer levende og taktil opplevelse kundene med glede vil betale mer for. Og ved å kombinere det med inline hotfoliering-modulen, vil du oppnå en enda mer glamorøs finish – perfekt for utskriftsjobber i små og mellomstore opplag! 

Hardware
hardware icon
MGI JETvarnish 3D-teknologi

Denne spot UV-teknologi gjør at du kan oppgradere dine tjenester for å forbedre kvaliteten og differensieringen, og er den ideelle løsningen for offset- og digitaltrykkerier. Nyskapende systemer som er utformet for å vokse med bedriften og en rekke andre funksjoner, sørger for at den nye investeringen vil passe godt inn i ditt eksisterende produksjonsmiljø.

Digitale løsninger
software icon
Programvare fra Konica Minolta

Utforsk de utallige måtene programvaren fra Konica Minolta kan forbedre bedriften din. Vi løser utfordringene dine, og effektiviserer ulike arbeidsmetoder med vårt tilbud av programvareløsninger. Med dine behov i tankene utvikler vi programvare som oppfyller kravene til selv de mest krevende globale organisasjonene. Vårt utvalg av programvare gjør blant annet at du kan redusere kostnadene for utskrifter og kopier. I tillegg kan du ta i bruk avanserte sikkerhetsløsninger for å sikre at sensitive dokumenter ikke havner i feile hender, pluss mye mer.

IT-tjenester
service icon
Vi er her for deg

Våre erfarne support spesialister kan hjelpe deg å svare på spørsmål du måtte ha. De kan også vise deg hvordan du bruker produktene. Tjenestene våre har et servicesystem som er utviklet slik at du og bedriften skal få fullt utbytte av løsningene. Vi tilbyr en rekke ulike tjenester. Blant annet optimaliserte utskriftstjenester, implementering av maskinvare- og programvare, administrering av arbeidsflyt for redusert dokumentforbruk og smarte sikkerhetstjenester som beskytter bedriften din.

Konica Minoltas MGI digitale lakkløsninger lar deg tilby kundene nye og lønnsomme produkter og tjenester, få mersalg av dine daglige utskriftsjobber og øke fortjenestemarginene dine. Denne utskriftsprosessen lar deg personlig tilpasse og tiltrekke nye kunder, tilføre verdi til eksisterende tjenester, tilby et mye større utvalg av underlag – inkludert matte eller blanke laminerte overflater, lagdelte papir, plast, PVC og andre materialer med belegg – forenkle arbeidsflyten, redusere ledetider og kostnader i tillegg til mye mer! 


Så hva er de viktigste fordelene med den nye digitale lakkteknologien som leveres av systemene JETVARNISH 3DS, JETvarnish 3D og JETvarnish 3D Evolution?

   

   

Teknologiikon

Lakk for digital- og offsettrykk

Skannefunksjonsikon

AIS SmartScanner-funksjon

Produktivitetsikon

Høy produktivitet

Kvalitetsfunksjon-ikon

Vakre 3D-pregede effekter, som skaper førsteklasses bilde og luksuriøs følbar finish

Hastighetsikon

Belegg

Kvalitetsfunksjon-ikon

Konica Minolta skriverhoder

Produktivitetsikon

Produksjonskostnadsanalyserer, programvarepakke og HubManager

Tilpasningsikon

Variabel datalakkering og foliering

Kvalitetsfunksjon-ikon

Iøynefallende 3D-effekter

Mediehåndteringsikon

Digitalisering av spot UV-etterbehandling

Bærekraftsikon

Bruk av LED-lamper til å redusere lavt strømforbruk