Kommunikasjon og medier i dag er uløselig sammenknyttet. Etter hvert som reklamebyråer og markedsføringsavdelinger har begynt å lete etter nye metoder for å nå et større publikum, og vender seg til trykte produkter for å tilby nye tjenester utover den tradisjonelle rollen deres, har printleverandører innsett behovet for endring og fokusert oppmerksomheten på å utvide utvalget deres av produkter og tjenester som er utformet for å ta fatt på de nyeste markedsføringstrendene.
Dette har skapt en «perfekt storm» hvor digital markedsføring har møtt modernisert print, og sammen har de to skapt et utgangspunkt for å forvandle bedrifter og oppnå mål som en gang ble sett på som uoppnåelige.
Det enorme utvalget av tjenester som nå kan leveres med den nyeste printteknologien og markedsføring, er utrolig. Spørsmålet er imidlertid hvordan printleverandører og markedsførere bør jobbe sammen mot et felles mål, og hvordan print, nettet, sosiale nettverk, e-post og SMS kan kobles sammen.
Svaret er å omfavne flere medier.