Konica Minolta har lansert en ny nettversjon av sitt interaktive, prisbelønte virtuelle showroom for å ytterligere forbedre den oppslukende opplevelsen for kunder og potensielle kunder over hele verden. Den nettbaserte plattformen, hvor besøkende kan ta en «virtuell» rundtur i noen av Konica Minoltas mest populære profesjonelle trykksystemer, er nå offentlig tilgjengelig.

 

Lansert i 2020 for å skape en helhetlig tilnærming i det som da var den «nye normalen» med digitale presentasjoner og demonstrasjoner, tilbyr Konica Minoltas virtuelle showroom et svar på den økende etterspørselen etter digitale kundereiser. Besøkende vil oppleve en forbedret interaktiv visning og muligheten til å utforske verdifull innsikt, tips og informasjon – helt uten behov for å laste ned programvare. I 2022 vant plattformen en German Innovation Award fra landets Design Council.

Økende behov for virtuelle opplevelser 

Som trykkteknolog Dr. Sean Smyth kommenterte:

– Ingenting slår det å se høyteknologiske trykksystemer fysisk. Messer, både lokale og internasjonale, samt arrangementer som åpne dager og spesifikke kundebesøk, gir en utmerket plattform for nettverksbygging og læring.

– Samtidig er det et økende behov for virtuelle opplevelser når det ikke er mulig å «ta en titt under panseret» eller «sparke dekkene». Digitale showrooms er blant disse verktøyene. Det Konica Minolta tilbyr, inneholder mye nyttig informasjon som gir brukerne en god forståelse av teknologien når de vurderer en investering. Det er vel verdt å bruke litt tid der for å bli kjent med utstyret og komponentene, med lenker til spesifikasjoner som utskriftshastighet og månedlig kapasitet.

Showroom tilgjengelig for alle

Tidligere kun tilgjengelig for kunder og potensielle kunder når de var ledsaget av en representant fra Konica Minolta, gir det virtuelle showroomet innsikt i produksjonsfunksjoner, applikasjonsmuligheter og fordeler. Korte, informative tekster, videoer, trykkprøver og presentasjoner er også tilgjengelige. Materialet kan lastes ned.

Interaktive elementer gjør det mulig å simulere virtuell drift av maskinene, inkludert animert papirflyt, varianter av blekkfarger, papirinnmating og stabling av produkter etter utskrift.

På omvisning med intelligent teknologi

Spesialfunksjoner kan også utforskes i detalj under omvisningen. Disse dekker områder som inline etterbehandling, Konica Minoltas automatiske inspeksjonsteknologi i det intelligente kvalitetssystemet, samt selskapets unike inkjet-teknologi Dot Freeze™ Technology (DFT).

De virtuelle showroom-omvisningene inkluderer produkter som AccurioJet, AccurioShine 3600, AccurioPress 7100 ENHANCED, AccurioPress C14100S, AccurioPress C4080 og AccurioLabel 230/400-serien.

Ole Maaz

Head of Branding, Marketing & Corporate Communications, Konica Minolta Business Solutions Europe

Vi anerkjenner fullt ut verdien av personlige relasjoner og effekten av å oppleve trykkprodukter fysisk. Samtidig forventer dagens kjøpere – spesielt den yngre generasjonen – intuitive, digitale førstegangsopplevelser som passer sømløst inn i deres beslutningsprosess. For å møte disse stadig skiftende forventningene, er vi glade for å kunne utvide rekkevidden til vårt virtuelle showroom og bringe det direkte inn i kontorer og hjem.

Dette er et skritt mot å tilby en virkelig sømløs kundeopplevelse – fra første interesse til langsiktig partnerskap – enten det skjer fysisk eller digitalt. Vårt mål er fortsatt det samme: å inspirere til nye ideer og samarbeide tett med kundene våre, uansett hvilken kanal de velger å bruke.

Ta en omvisning – Utforsk vårt virtuelle showroom

Share:

Contact

Andrea Meyer
Andrea Meyer

Communications & Content Manager