Konica Minolta Norge vokser i et fallende marked

| 3 mars 2021

Økte digitaltrykk-salget i 2020.


- Til tross for et fallende og tøft marked for alle i bransjen under Covid-19, har Konica Minolta Norge økt salget i høyvolumsegmentet i 2020. Det er vi selvfølgelig veldig godt fornøyd med, sier salgssjef for Profesjonell Print, Stein Bjertnes (bildet).
 


De mest solgte modellene

Modellene AccurioPress C6100 (100ppm) og C6085 (85ppm) har lenge vært en de mest solgte modellene i sitt segment Europa og Norge. - Disse produksjonsprint maskinene har rett og slett truffet svært godt mot de printvolumene som mange trykkerier i dag har innen digitaltrykk, forteller Stein Bjertnes. Vi ser at digitaltrykk vil bli en enda viktigere produksjonsform for trykkeriene de kommende årene, og Konica Minolta har en perfekt line-up som vi kan tilby våre kunder. 



Glad for å innfri krav fra trykkerier


Produktsjef Morten Hegge støtter opp om dette: - Med dagens modellutvalg, etterbehandlingsmuligheter og ikke minst servicekompetanse, er vi svært godt rustet til å imøtekomme kravene grafisk bransje stiller til sine leverandører fremover. - Den nye TU-510 enheten trimmer i kombinasjon med rilling automatisk fire sider ned til visittkort format. Automatisering vil bli enda viktigere for lønnsom drift. Her har Konica Minolta lenge hatt fokus på gode arbeidsflytløsninger og automatisert inline etterbehandling. Kravet fra trykkeriene om bedre fleksibilitet, god produktivitet, høyt printvolum og ikke minst økt lønnsomhet, er noe vi klarer å innfri, avslutter Hegge. 
 

Langenhagen |

En milepæl for Konica Minolta, med 1000. installasjoner av AccurioLabel-pressene

Konica Minolta, markedsleder innen digital etikett-produksjon, feirer 1000 installasjoner med sin svært vellykkede digitale trykkpresse - AccurioLabel, mindre enn sju år etter å ha kommet på etikettmarkedet. Teknologipionerens...