Vilkår for kjøpsavtale

2.1 Garantier
Ny Maskiner/utsyr/løsninger garanteres fritt for mangler i materiale og utførelse i 6 mnd for nytt utstyr og 3 mnd for brukt utstyr. Maskin og utstyr leveres med garanti mot fabrikasjonsfeil fra installasjonsdato. For øvrig gjelder kjøpsloven vedrørende reklamasjon. Garantiperioden løper fra risikoens overgang (se eget punkt – «Risikoens overgang» under generelle avtalevilkår for Konica Minolta Business Solutions AS).

Garantien er begrenset til utskiftning eller reparasjon av deler som er defekte og gjelder ikke forbruksdeler som normalt har en kortere levetid enn den angitte garantiperiode.
Maskiner/utsyr/løsninger som skal repareres, sendes eller leveres for Kundens regning og risiko til servicested angitt av Leverandøren eller i henhold til gjeldene avtale. Kunden må sørge for sikkerhetskopi av programmer og data. Leverandøren har intet ansvar for programmer eller data som måtte gå tapt.

Leverandørens garantiforpliktelser gjelder så lenge Maskiner/utsyr/løsninger blir benyttet og vedlikeholdt på normal måte, og ikke modifiseres av Kunden.

2.2 Leveransens omfang
Maskiner/utstyr/løsninger leveres på det tidspunkt og i det antall som er angitt på Avtalens forside. Klargjøring og installasjon er ikke inkludert.

Leverandøren har salgspant i utleverte Maskiner/utstyr/løsninger inntil full betaling er mottatt av Leverandør.

2.3 Vedlikehold
Så fremt ikke partene har inngått separat serviceavtale, vil Leverandøren tilby service etter regning. Kunden vil bli fakturert for medgåtte reservedeler og arbeid, rekvisita, samt eventuelle reisekostnader, reisetid og diett etter Leverandørens satser. Betaling skal skje kontant mot faktura om ikke annet er avtalt.