Nytenkning innen demorom

| 12 oktober 2020

Et fullverdig showroom, men fra ditt eget hjem eller arbeidsplass.

Konica Minolta har lansert en Virtual Showroom-plattform for å skape en ny opplevelse for kunder og potensielle kunder i den "nye normalen".


Å finne nye måter å engasjere seg med potensielle kunder og klienter for å hjelpe dem å tenke nytt over hva som er mulig, har aldri vært viktigere enn i Covid-19 ganger. Å erstatte elementer av interaksjon som har vært ansikt til ansikt til nå med virtuelle miljøer, kan høres utfordrende ut. Konica Minolta erkjenner imidlertid at å levere vellykkede online plattformer for å levere innvirkning og verdi i trykk, ofte sammen med andre mediekanaler, er nøkkelen til fremtiden.



"Reise og besøk på våre fysiske demorom er lengre ikke like enkelt for våre kunder,  uttaler produktsjef Morten Hegge. Konica Minolta har derfor lagt mye ressurser i å utvikle et virtuelt demorom.  Virtual Showroom er utviklet i tråd med vår nytenking av hva som er mulig for kunder, og den første reaksjonen har vært ekstremt positiv. Denne nye online måten å presentere produkter på vil utvikle seg videre og fortsette å utvide seg over tid." Hegge fortsetter:  - "Vi vet imidlertid at folk nok ikke kjøper disse produktene bare fra en online presentasjon. Vi tror fremdeles på kraften til personlige forhold og å se porteføljen vår og berøre trykk tester personlig."



Tre produkter tilgjengelig i første omgang


Virtual Showroom vil i utgangspunktet være tilgjengelig for potensielle kunder for tre av Konica Minoltas hovedprodukter innen kommersiell og industriell utskrift: Den tonerbaserte AccurioLabel 230 etikettpressen og AccurioPress C14000 produksjonsskriver med høyt volum, samt AccurioJet KM-1e UV-blekkpresse. Flere produkter vil bli lagt til i fremtiden.



Hvordan booke en demo?

Kunder og potensielle kunder melder seg på Virtual Showroom via en egen destinasjonsside på Konica Minoltas nettsteder. Ledsaget av en Konica Minolta-representant får de en virtuell 3D-omvisning i et utstillingslokale med passende omgivelseslyder i bakgrunnen.

Det vises også gallerier med print-prøver og  det blir presentert videoinnhold. Interaktive elementer gir live virtuell drift av maskinene, inkludert animerte papirstrømningsdemonstrasjoner, forskjellige blekkfarger og papirinnlasting og stabling av produkt etter utskrift.

Spesialfunksjoner kan også utforskes i detalj under turen. Disse dekker områder som innebygd etterbehandling, IQ-501 autoinspeksjonsteknologi og Konica Minoltas unike Dot Freeze ™ -teknologi (DFT) for AccurioJet KM-1e.







Konica Minolta Norge er en del av Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, basert i Langenhagen, Tyskland, som er et heleid datterselskap av Konica Minolta Inc., Tokyo, Japan. Konica Minolta Business Solution Norway er en komplet partner innen IT og digitalisering. Målet er å gjøre IT enklere for norske bedrifter. Resultatet er konkurransedyktige og kostnadseffektive kunder. Selskapet tilbyr i tillegg multifunksjonelle printere til kontoret, og digitaltrykk maskiner til grafisk bransje. Selskapet har stort fokus på miljø, og er blant de 100 mest bærekraftige selskapene i verden.

Relaterte artikler

Relaterte artikler