Del
I anerkjente IDC MarketScape ble Konica Minolta anerkjent for sin tilnærming for å utvide produktporteføljen og sine evner innen IT-tjenester betydelig. IDC MarketScape uttaler at “Konica Minolta har fullført denne planen i målrettede områder som administrerte IT-tjenester, sikkerhet, Voice over IP (VoIP), outsourcing av forretningsprosesser og vertikale spesifikke ERP- og CRM-løsninger”. Rapporten bemerker at "kunder som ønsker mer enn bare en oppdatering av deres multifunksjonelle printer-portefølje, og mer en visjon om arbeidsplassens utvikling i fremtiden, vil kanskje vurdere Konica Minolta."
I en kommentar til utnevnelsen henviser Olaf Lorenz, Senior General Manager, Digital Transformation Division i Konica Minolta Business Solutions Europe, til Covid-19 og økningen av digitalt arbeid og hjemmekontor: - Som et resultat av pandemien har vi alle vært en del av verdens største hjemmekontor-prosjekt. Over natten trengte selskaper over hele verden behov for å sikre at arbeidet ble gjort og at virksomheten overlever. Han fortsetter: - Den‘ nye normalen for hybridkontorer vil akselerere behovet for en mer tilkoblet og intelligent digital arbeidsplass - en som muliggjør ekstern tilgang til forretningskritiske arbeidsflyter og data til enhver tid. Vårt oppdrag er å hjelpe kundene våre til å nå neste nivå i den digitale utviklingen i deres virksomhet. Vi hjelper dem med å effektivt drive og kontrollere denne transformasjonsprosessen ved å forenkle og utnytte IT på deres vilkår, basert på deres spesifikke behov. Vi gir verktøyene og kunnskapen for å oppnå enklere IT.
IDC MarketScape vurderte at" Konica Minolta mener at teknologien må være menneskesentrert, så det er viktig å forstå motivasjonen, ønsket og behovene til arbeidstakeren. Selskapet vil fokusere på "hvorfor" når vi implementerer ny teknologi og ikke bare "hvordan". "
En hovedårsak til utnevnelsen er at Konica Minolta er en partner innen både komplette print- og IT-løsninger for bedrifter.
Oslo | 24. jan 2019
Oslo | 13. feb 2018